Paragraphs

Importance of English (Paragraph) বাংলা অর্থসহ

What You Know
  • What is the necessity of English?
  • Which jobs required English person?
  • What is the importance of English in foreign countries?
  • What will happen if you don't know English?
  • In which other sectors English is more essential?
Rate this post

Importance of English Paragraph

English is the most significant and most widely used international language. Without English, we cannot do anything in this modern world. Without having proficiency in English, we cannot hope to get a good job. If we want to become a postman, a telephone operator, a nurse, a waiter or a receptionist, we need English. A doctor, a banker, a pilot, a secretary, an educationist should have knowledge of English. For business communication and correspondence with foreign countries, English is a must. We must have to use English for international relations and diplomatic affairs.

The knowledge of English is essential for a tourist. A foreigner has to speak English to another foreigner. In the airports and hotels in foreign countries, we have no alternative except the English language to communicate. The modern age is an age of computer and information technology. We must have the knowledge of English to do a job in any of these fields. The modern world is a global village and every nation is a member of this village. To become an active member of this village, we need to know English

For more Paragraph CLICK HERE

Importance of English বাংলা অর্থ

ইংরেজি সবচেয়ে উল্লেখযোগ্য এবং সর্বাধিক ব্যবহৃত আন্তর্জাতিক ভাষা। ইংরেজি ছাড়া, আমরা এই আধুনিক বিশ্বে কিছুই করতে পারি না। ইংরেজিতে দক্ষতা না থাকলে আমরা ভালো চাকরি পাওয়ার আশা করতে পারি না। আমরা যদি একজন পোস্টম্যান, একজন টেলিফোন অপারেটর, একজন নার্স, একজন ওয়েটার বা একজন রিসেপশনিস্ট হতে চাই, আমাদের ইংরেজি দরকার। একজন ডাক্তার, একজন ব্যাংকার, একজন পাইলট, একজন সচিব, একজন শিক্ষাবিদ ইংরেজিতে জ্ঞান থাকতে হবে। বিদেশী দেশের সাথে ব্যবসায়িক যোগাযোগ এবং চিঠিপত্রের জন্য, ইংরেজি অপরিহার্য। আন্তর্জাতিক সম্পর্ক ও কূটনৈতিক বিষয়ে আমাদের অবশ্যই ইংরেজি ব্যবহার করতে হবে।

একজন পর্যটকের জন্য ইংরেজি জ্ঞান অপরিহার্য। একজন বিদেশীকে অন্য বিদেশীর সাথে ইংরেজিতে কথা বলতে হয়। বিদেশের বিমানবন্দর ও হোটেলে যোগাযোগের জন্য ইংরেজি ভাষা ছাড়া আমাদের কোনো বিকল্প নেই। আধুনিক যুগ কম্পিউটার ও তথ্য প্রযুক্তির যুগ। এই ক্ষেত্রগুলির যে কোনও একটিতে চাকরি করার জন্য আমাদের অবশ্যই ইংরেজিতে জ্ঞান থাকতে হবে। আধুনিক বিশ্ব একটি বৈশ্বিক গ্রাম এবং প্রতিটি জাতি এই গ্রামের সদস্য। এই গ্রামের সক্রিয় সদস্য হতে হলে ইংরেজি জানতে হবে


 এই রকম আরও তথ্য পেতে আমাদের ফেসবুক পেজে লাইক দিয়ে যুক্ত থাকুন। এর পাশাপাশি গুগল নিউজে আমাদের ফলো করুন। 


Source
Various textbook

Rimon

This is RIMON Proud owner of this blog. An employee by profession but proud to introduce myself as a blogger. I like to write on the blog. Moreover, I've a lot of interest in web design. I want to see myself as a successful blogger and SEO expert.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Articles

Back to top button